2014-02-07
Шановни батьки та колеги, до Вашої уваги матеріали, розроблені для семінарів та тренінгів Проекту "Спікерське бюро".
Всі ці матеріали мають ознайомити з світовим досвідом розвинутих країн та допомогти розуміти можливі шляхи розвитку руху незалежного життя в нашій країні.
В матеріалах зазначається зміст змін у підходах та ставлення до проблематики, а також філософії соціальної роботи з сім'ями, дітьми та молоддю з інвалідністю.
Так, перш за все, якщо в минулому столітті переважала філософія гуманізму, що пов’язана була з соціальною благочинністю, забезпеченням задоволення життєвих потреб та мінімального пожиточного стандарту.
В ХХІ столітті вона змінюється на філософію професіоналізму засновує свої положення виходячи з гуманістичних та демократичних ідеалів та цінностей.
Задоволення потреб людей з інвалідністю, розвитку їх потенціалу та здібностей, підвищення благополуччя, розвиток ресурсів з метою задоволення індивідуальних, колективних, національних та міжнародних потреб, досягнення соціальної справедливості.
1950-ті - організація «Марч ов Даймз» повернула людей до сімей; Докладніше...
1960-ті - Єд Робертс з Берклі; в університеті Іллинойсе почала вчитись група студентів;
1970-ті – студенти Бостона почали жити в гуртожитку;
1973-тий – Акт про реабілітацію інвалідів;
1978-тий - створення центрів незалежного життя.
Поняття «навик незалежного життя» не зовсім звичне для вітчизняних практиків, його визначення закордонними колегами включає:
1960 Скандинавія Рух "Нормалізації", що з'явився, насамперед, в інтересах розумово відсталих осіб
1962 Франція Утворилася Група за незалежність інвалідів
1970-і рр.. Бразилія Формування громадських клубів
1970-75 рр.. Німеччина Формування громадських клубів і груп інвалідів
1970-і рр.. Великобританія Група інвалідів, які проживають в інтернатах, влаштовують акцію протесту в піжамах
1973 Фінляндія Утворився перший Центр Независимой життя - "Поріг". Ця організація об'єднала людей з різною формою інвалідності
1973 Фінляндія Формування Федерації, в яку входить шість Центрів Независимой життя
1983 Великобританія в Гемпширі і Дербішире відкриваються Центри незалежного життя
1983 Європа Перша скандинавська конференція з незалежного способу життя інвалідів
1990 Європа Створена європейська мережа руху незалежного життя
1990 Австрія Створення Центру Самостійної життя у Відні
1990 року Німеччина Відкрито Інститут самостійного життя
Основним напрямком перших десяти років роботи ООН за рішенням питань інвалідів було їхнє соціальне забезпечення.
Якщо спочатку мова йшла про права людей з фізичними недоліками, такими як сліпота, то пізніше ООН зосередила свою увагу на запобіганні інвалідності й реабілітації.
З 26 лютого по 3 березня 1950 року в Женеві відбулася конференція, на якій обговорювалися питання координації роботи спеціалізованих установ в області реабілітації інвалідів.
Наприкінці 50-х рр. діяльність ООН з питань інвалідів змінила спрямованість із соціального добробуту на соціальне забезпечення.
В 60-х роках переоцінка проведеної політики привела до деінституалізації й сприяла більше повній інтеграції людей з інвалідністю у різні сфери діяльності суспільства.
70-і роки ХХ століття відзначені новим підходом до розгляду інвалідності. Поняття прав людини стосовно до інвалідів починає ставати загальноприйнятим в усьому світі.
1981 рік, оголошений Міжнародним роком інвалідів, був ознаменований численними програмами, дослідницькими проектами, рекомендаціями й новими стандартами в області політики.
3 грудня 1982 року була прийнята Всесвітня програма дій відносно інвалідів. Програма передбачала розподіл політичних дій, спрямованих на підтримку людей з інвалідністю, по трьох головних напрямках: попередження інвалідності, відновлення працездатності й створення рівних можливостей для людей з інвалідінстю.
16 грудня 1992 року Генеральна Асамблея призвала держави - члени ООН проводити 3 грудня кожного року заходи на відзначення Міжнародного дня інвалідів.
Протягом наступних 50 років, відданість ООН ідеї «суспільства для всіх» буде сприяти змінам у кращу сторону не тільки для інвалідів, але для всіх людей.
Драбина молодіжної участі
8. Прийняті рішення за ініціативою молоді спільно з дорослими
7. Прийняті рішення за ініціативою молоді за керівництвом дорослих
6. Прийняті рішення за ініціативою дорослих спільно з молоддю
5. Консультування і інформування
4. Призначення дорослими і інформування
3. Болтологія
2. Декорування
1. Маніпуляція
1.Реабілітація є результатом впливу на особистість, її окремі психичні і фізичні функції (ставлення, активізація).
2.Реабілітація є наступним етапом після адаптації (пристосування компенсаторних здібностей).
3.Реабілітацію дитини не можна розглядати при відмежуванні її від сім”ї, яка зобов'язана сприяти реабілітаційним можливостям.
4.Соціальна реабілітація – неперервний, але обмежений у часі процес, протягом якого мають з'явитися нові якості дитини.
5.Соціальна реабілітація має спрямованість, специфіку для кожного вікового етапу.